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"It is unbelievable that Titanic could have met with accident without our being notified. We had a wireiess from her late Sunday giving her position, and are absolutely satisfied that if she had been in collision with an iceberg we should have heard from her at once. In any event, the ship is unsinkable, and there is absolutely no danger to passengers."

That was received from Mr. Franklin by Mr. Trebell, one of our reporters.
At 9:25 A.M., April 15, we published the following:

CAPE RACE.
Wireless advices from steamship Virginian said last word from wireless telegrapher on Titanic was received at 3:05 o'clock this morning. He said women and children were being taken off in calm sea. It is thought that Titanic wireless has failed, due to some local cause.

That was received from the Laffan News Bureau, of New York.
At 9:27 we published the following:

LONDON.
Lloyd's were ... reinsuring Titanic's cargo to-day, but demanding premium of 50 per cent.

That was received from the Laffan News Bureau.
SENATOR SMITH: At what hour?
MR. FARRELL: We published it at 9:47; so it was a few minutes before that that it came in.
SENATOR SMITH: Did you make any attempt to verify the Laffan News Bureau item that an attempt was being made to reinsure the cargo with Lloyd's?
MR. FARRELL: No.
SENATOR SMITH: Did you send one of your reporters to Lloyd's, after receiving this information, where he had an interview with the representative of that firm?
MR FARRELL: I am not sure but that a reporter may have gone to Lloyd's. Personally I did not send any, but of course the reporter may have gone on his own initiative.
SENATOR SMITH: Do you know what he ascertained the fact to be?
MR. FARRELL: No; I do not.

C’est incroyable que Titanic ait pu avoir un accident sans qu’on nous prévienne. Nous avons eu un message sans fil dimanche soir donnant sa position, et sommes absolument persuadés que si il avait été en collision avec un iceberg, nous aurions dû en entendre parler en premier. Quoi qu’il en soit, le navire est insubmersible et il n’y a absolument aucun danger pour les passagers. »

C’est M. Trebell, un de nos journalistes, qui l’a reçu de M. Franklin.
À 9 h 25, le 15 avril, nous avons publié ce qui suit :

CAPE RACE.
Un message sans fil reçu du vapeur Virginian indique que le dernier mot du télégraphiste du Titanic a été reçu à 3 h 05 ce matin. Il a dit que les femmes et les enfants étaient transférés par une mer calme. On pense que l’équipement sans fil du Titanic sans fil a dû tomber en panne, en raison d’une cause locale.

Cela a été reçu du Laffan News Bureau, de New York.
À 9 h 27, nous avons publié ce qui suit :

LONDRES.
La Lloyd’s assurait . . . la sécurité de la cargaison du Titanic à l’heure actuelle, mais exigeaient une prime de 50 p. 100.

Cela a été reçu du Laffan News Bureau.
LE SÉNATEUR SMITH : À quelle heure?
M. FARRELL: Nous l’avons publié à 9 h 47; c’est donc quelques minutes avant qu’il soit publié.
LE SÉNATEUR SMITH : Avez-vous essayé de vérifier les informations du Laffan News Bureau que l’on tentait de réassurer la cargaison chez Lloyd’s?
M. FARRELL: Non.
LE SÉNATEUR SMITH : Avez-vous envoyé un de vos journalistes chez Lloyd’s, après avoir reçu cette information, où il a eu une entrevue avec le représentant de cette firme?
M. FARRELL: Je n’en suis pas sûr, mais un journaliste est peut-être allé chez Lloyd’s. Personnellement, je n’en ai pas envoyé, mais le journaliste est peut-être parti de sa propre initiative.
LE SÉNATEUR SMITH : Savez-vous ce qu’il a confirmé?
M. FARRELL: Non, pas du tout.

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